יום שבת, 20 ביוני 2009

המשך...

השמש כסמל, היא המודעות המנהלת את עולמו של האדם. היא, המלך, המנהיג של האישיות, התכנים של המזל בו היא נמצאת, הם התכנים שמאפיינים את כוחו ועוצמתו של האדם, את עצמיותו ויצירתיותו, את כוחות ההשפעה שבו, ואת שאיפתו המרכזית למימוש עצמי. אל תוך הסמל הזה, נוצק תוכן , צורת ביטוי, מניע, שהמנטאליות שלו מסומלת על ידיי סימן המזל בה נמצאת השמש.

המיתולוגיות המצורפות לסמליותה של השמש הן תמיד של מלכים, של כוחות על, שיש בכוחם להפוך עולמות ולשנותם ליצור עולמות חדשים ולקבוע את שיקרה בהם.
בימים קדומים, קיבלה השמש בעיני האדם המתפתח, מעמד של אל כל יכול. הוא סגד לה, התפלל אליה ויצר פולחנים וטקסים האמורים לרצותה, הוא חש את תלותם של חייו בה ובהופעתה כל בוקר מחדש, ולעת ערב, בבוא הלילה, הלך לישון כשבפיו תפילה שתחזור ותאיר את העולם למחרת בבוקר וכשהופיעה בבוקר, שר לה שירי הודיה.
ככל שהתפתח האדם ונעשה מורכב יותר ויותר, השמש, הפכה להיות לסמל, ארכיטיפ מרכזי בנפש, שמשמעותו רבת תכנים, הנובעים מהתכנים המיוחסים לסימן המזל בו היא נמצאת, אבל תמיד, היא מסמלת מצבור אנרגיה מרכזית שסביבה מתנהל הכול. היא הסמל, של הכוח המרכזי, בגוף ובנפש, היא מבטאת את תכניה בכל היבט של האישיות הפיזי הרגשי ובעיקר, את אנרגית האבהות על כל תכניה, את המודעות המתפתחת. היא המוביל של הדחף למימוש עצמי.
היא מסמלת את תכני הדחף המתומצת של האישיות להגשמה עצמית בשילוב עם תכני הסמלים של שאר הכוכבים שבמפה.

לעומת מכן, הירח, שהוא המאור הנלווה לשמש וממלא מקום של חשיבות מרכזית לצד השמש, מבחינה עובדתית, מדעית, שונה מהשמש לחלוטין מבחינת המבנה הפיזי שלו, שונה ממנה מבחינת התנהלותו בשמיים והאור הנשקף ממנו הוא אורה של השמש המשתקף בו. יש עוד הרבה עובדות מדעיות המשויכות לתופעת הירח כולל העובדה, שפיזית, הוא ניראה לעין בעיקר בלילות, ומתרחש בו תהליך של התמלאות אור וחיסור האור, תופעה הידועה בביטוי של – ירח מלא וירח חסר.כמו כן, נצפו תופעות מקבילות לתופעת הירח, כמו הגאות והשפל שבים, המתלווה למקצביו של הירח, המחזור הנשי שחוזר על עצמו יחד עם מקצבו של הירח ועוד תופעות שלא אכנס אליהן כאן.

האדם הקדום הפרימיטיבי, מרגע שנהייה מודע לתופעות הירח והתופעות הנלוות אליה, ייחס גם לירח כוחות על מסתוריים וצירף את הירח לפנתיאון האלים להם סגד.
הירח קיבל מעמד של אלה מסתורית השולטת בעולם הלא מודע ומשם מפעילה תופעות כמו הריון ולידה שהן נשיות במובהק.
היא קיבלה מעמד של אלת הלילה להבדיל מהשמש ששולטת ביום.

סמליותו של הירח התפתחה והתמלאה בתכנים ארכיטיפים רבים ושונים, כמו עולם הרגשות ומצבי הרוח, עולם הנסתר והכוחות הנסתרים הפועלים בו בחשאי, עולם הרגשות המאיים להציף ויש להפנימו ולשלוט בו כדיי לשרוד ולתפקד במציאות הכאוטית, היא מסמלת את מאגרי הזיכרון הגנטי והאישי, ואת אנרגית האמהות על כל תכניה, את האינסטינקטים המגיבים את התכנים המולדים וחרוטים בנפש, דפוסי תגובה רגשיים, מנגנוני ההגנה, השואפים להתמזג עם התכנים שמסמלת השמש כדיי שתיווצר אישיות אינטגראלית אוטנטית המביאה עצמה למימושה הייחודי.


האסטרולוגיה, משתמשת במדע האסטרונומיה כבסיס עליו מתרחשת הדרמה של החיים. על כל ההיבטים שבהם.


ברגע לידתו של אדם, נמצאים כוכבי הלכת בשמיים במיקום מסוים, מה שאנחנו מכנים מפת הלידה (מפת השמיים).
מפה זו, מסמלת עבורנו את ההדפס האישיותי איתו בא האדם לעולם כנתון בסיסי. הדפס זה מכיל רבדים רבים ושונים ומראה את העובדה שאדם אינו נולד לחיים כדף ריק אלא , בלידתו, הוא נושא עימו אוסף נתונים ותכנים בעלי משמעות שככל שיתקדם הזמן, יביאו עצמם לביטוי.
בחלקם, נתונים אלו מכילים מידע גנטי שרשם עצמו בישות המתהווה כמידע קולקטיבי המופיע בכל הנולדים ומשותף לכל הנולדים, כתבניות מידע שתוכנן יתמלא תוך כדיי התפתחותו של האדם במשפחה וחברה.
לא פחות, נתונים אלו מסמלים קודים גנטיים אישיים, שמאפיינים את הישות הייחודית, ומכילים תבניות מידע שתבואנה לביטוי תוך כדיי התפתחותו והיווצרותו של סיפור חייו שעליו יגיב מתוך הקודים האלו.
את העובדה הזו אפשר ליחס למה שאנחנו מגדירים באסטרולוגיה – 12 הבתים והכוכבים.
תבניות אלו מתמלאות בתכנים תוך כדיי התפתחות האדם והימצאותו בחיק משפחתו סביבתו הקרובה והמין האנושי בכלל. התרחשויות וחוויות שהוא חווה הופכות לתכנים מופנמים שמתוכם הוא יוצר דפוסי תגובה ומתוכם הוא תופס את המציאות. כל אלו, נובעים ממהות הקודים המוטמנים בו , אוספים מידע ומייצרים דפוסי תגובה. התוכן המתמלא לובש פנים סמליות ומתחבר לסמלים המניעים את הנפש ותהליכיה בלא מודע כאשר בחלקם, נשלפים אל השכל ומועברים לרובד המודע ומייצרים תפיסת מציאות.
תהליך דומה מתרחש בכיוון ההפוך, האדם חווה חוויות כאלו ואחרות, ומנגנונים שונים שבו מנקזים רשמים שונים, בעיקר את הקשים שבהם, אל תוך הלא מודע, שם הם שוכנים ומביאים עצמם לביטוי בדרכים שונות, בעיקר על ידיי תגובות , או בחלומות, או בהשפעתם על מצבי הרוח והנפש. או שהם מוטמנים רדומים בלא מודע, ואם נוצר גירוי תואם , תיווצר תגובה.

ההתנסויות שנתפסות בחושים מעוררות תובנות שנרכשות תוך כדיי ההתנסויות בעיקר אלו שחוזרות על עצמן מייצרות התמצאות בעולם הפיזי המודע.
אתגרים שכליים מפתחים את החשיבה וההבנה ואת ההתמצאות האינטלקטואלית.
התנסויות רגשיות בחלקן אינסטינקטיביות, וחלקן תגובתיות ונובעות מהעולם הפנימי הלא מודע.
דבר נוסף ועיקרי, על כל ההתנסויות והחוויות במישורים השונים, מגיב האדם על פי התדפיס המוטבע בו , מלידתו. ממנו, הוא מגיב ומתרגם את סך כל חוויותיו לתוכן ממוזג איתו הוא ממלא את חייו ומגדיר את תפיסת המציאות שלו.

יצר ההישרדות בא לביטוי בחיי האדם בדרכים שונות ומגוונות, ואחת מהן, היא ארגון התפיסה שהוא תופס את חוויותיו בשכל וברגש ומעניק להן משמעות שמתוכה הוא מפתח את ההתמצאות במציאות המורכבת לא צפויה משתנה וכאוטית .
זאת הוא עושה בשילוב של השכל והחשיבה ההגיונית מדעית, שמסבירה את התופעות ומגדירה אותן, בצורה רציונאלית אנאליטית שמסבירה סיבות ותוצאות בסולם הגיוני .
כמו כן, הוא משתמש ברגשות, ביכולת האינטואיטיבית אסוציאטיבית ובדמיון המתנהלים בשפה סמלית עשירה המאכלסת בעיקר את עולמו הלא מודע אבל גם נמצאים ברבדים קרובים יותר למודע ומתקשרים עם המודע דרך הבזקי תובנה אינטואיטיביים , חלומות, ותגובות רגשיות.

כשאנחנו מביטים במפה אסטרולוגית, אנחנו רואים מצד אחד את מפת הכוכבים בשמיים ברגע נתון בזמן, מצד שני, אנחנו רואים שפה סמלית רבת תכנים, כאשר כל אחד ממרכיביה נושא תוכן דרמטי אגדתי מיתולוגי שמאפיין ארכיטיפ מסוים שמסמל תכנים הפועלים בחיינו בכלל ובחיי הנפש בפרט.

אפשר לומר, שככל שהתפתחה ומתפתחת המודעות של האדם, כך, הבנתו ותפיסת המציאות שלו והתמצאותו בה התמלאו ומתמלאים בתכנים שבחלקם מתנהלים ברובד המשותף של הלא מודע והמודע ורובם, רוחשים בלא מודע ומקיימים בו מציאות שהיא כביכול בפני עצמה, אך למעשה, היא מכילה מאגרים בלתי נדלים של פוטנציאלים מלאי תוכן שנמצאים תמידית בפעילות חשאית אבל מאד אפקטיבית. עולם הלא מודע, משתמש בשפה משלו כדיי לקיים את עצמו במרחב הנפשי. זו שפה, רוחשת דמיון ויצירתיות, שמתרגמת רגשות, דחפים, צרכים ותהליכים, בשפה משלה.
חלקם של אלו, יבואו לביטוי בחלומות או תגובות רגשיות ומצבי רוח וחלקם, ישפיעו על עולם המודע כתובנות מסקנות החלטות והתנהגויות וכל אלו יחדיו יצרו את תפיסת המציאות.

כשאנחנו מנתחים מפה אסטרולוגית, יש באפשרותנו על ידיי הכרת הכלים שמרכיבים את האסטרולוגיה, לראות ולהבין את תדפיס התכנים באישיותו של אדם שמתוכם נוכל להבין את מורכבותה של תפיסת המציאות שלו.
אך לא רק, הדבר הנוסף והחשוב לא פחות, נוכל לדלות מתוך התדפיס נתונים שפעילותם מודחקת ומתוך הנחה אחראית וזהירה, לעזור לאדם להעלותם כדיי שיתרמו לו, להתפתח ולהרחיב את תפיסת המציאות שלו בכוונה שיוכל להביא לביטוי את ייחודיותו וכמיהתו למימוש עצמי שלם ואוטנטי ועל ידיי כך לחיות בתפיסת מציאות נוחה עשירה ומספקת .

בהקשר לכל אלו אפשר להגדיר את מבנה המפה האסטרולוגית כך:

תבניות קולקטיביות - 12 הבתים והכוכבים
תכנים ייחודיים אישיים – המזלות

כלומר, 12 הבתים והכוכבים הם תדפיס קולקטיבי שמאפיין את האנושות.
הכוכבים, הנמצאים במזל ובבית ויוצרים היבטים של מעלות כאלו ואחרות בניהם, הם התדפיס האישי ייחודי של כל אחד.
ההגדרות של כל אחד מ12 הבתים וכולם יחד, הם מרכיב נתון בכל אישיות.
הכוכבים מסמלים גם הם עקרונות ראשוניים הטמונים בכל אחד.
וכאשר הכוכבים נמצאים במזלות ובבתים, הם מבטאים עצמם בייחודיות שמאפיינת אישיות מסוימת .
בכל מפה נמצא 12 בתים ש יבטאו את אותה התבנית, ו11 כוכבים שתמיד יבטאו את אותה תבנית, אבל התכנים שיהיו בה, ישתנו מאדם לאדם בהתאם למיקומם של הכוכבים במזלות ובבתים והיחסים שבניהם.
מכאן והלאה ייווצרו אין סוף ואריאציות המסמלות את ייחודיותו של כל אחד.

כמו כן, תוך כדיי ניתוח המפה, יעלו ויתבררו התכנים הקולקטיביים המשותפים לכל האנושות ועל הרקע הזה יתבררו הנתונים הייחודיים של כל אישיות.

ועל זה נאמר: כולנו דומים אבל, כל אחד, הוא אחד יחיד ומיוחד!


מתוך מה שכבר נאמר, אנחנו יכולים להסיק, שבהביטנו על מפת לידה, אנחנו עדים להשתקפות של תכנים הקיימים בוזמנית ברובדי מציאות שונים, כאשר כולם כאחד בעלי תוקף מהותי.
מבנה המפה, שכולל את 12 הבתים, 12 המזלות ו 11 כוכבים (גופים שמימיים), מראים לנו מהות תמציתית, שמתפקדים בה מרכיבים שונים בסיסיים הנמצאים באורח קבוע בכל מבנה של מפה, ומכאן והלאה, מרכיבים שונים שמאפיינים ישות כזו או אחרת.

כשאנחנו משתמשים בציר הזמן, מתגלה לנו תמונה של תהליכים שמתפרשים על ציר הזמן.
בהתפרשות הזו, אנחנו יכולים לעשות מעשה הפרדה בין תקופות זמן שאפשר להגדירן בצורה ראשונית כ - טרום לידה – לידה – ינקות – ילדות – התבגרות – בגרות – זקנה.
בתוך ציר הזמן אנחנו גם יכולים לפרוש את תמצית התכנים של המפה ולהפריד בין עולם המודע – עולם הלא מודע – והשכל
או – עולם החשיבה – עולם הרגש – העולם הפיזי
להתייחס אל אלו בנפרד ושוב ליצור בניהם מיזוג ולקבל תמונה מהותית עשירת תוכן.

אין תגובות:

תוויות