בכל החי, קיים רצון. הרצון, הוא הדחף לחיים. דחף זה מונח בתשתית החיים כולם, כשהוא מצויד בידע אינסטינקטיבי של התהוות והתגשמות לואריאציית חיים מסוימת. בכל ישות חיה מתקיימים תכנים שונים, מולדים, נרכשים, מודעים ולא מודעים, שמנחים את חיי הפרט והקבוצה אליו הוא משתייך. כוח הרצון, הוא הכוח המניע את החי בכלל והאדם בפרט, את היחיד ואת הקולקטיב, ומטרתו היא מימוש וסיפוק תכני הרצון. מערכת שלמה של מרכיבים לוקחים חלק בתנועתו של החי למימוש רצונותיו, בחלקם, תומכים מעודדים מעוררים ומנחים ובחלקם, מעכבים, מתסכלים, מיצרים קונפליקטים ודילמות.
האדם, הוא אחד מהיצורים המורכבים ביותר, וככזה, מטבע הדברים, בהרבה מאד מקרים, מתקשה לאתר את תכני רצונו או רצונותיו האמיתיים שטבועים בו, שכדיי להתחבר אליהם עליו לצלוח מהמורות לא פשוטות כמו, קונפליקטים שבינו לבין עצמו, בינו לבין סביבתו המיידית ובינו לבין המגמה הקולקטיבית שהוא מזהה כ מציאות. לא אחת, נמצאים במודעותו פערים גדולים בין מה שהוא מגדיר כאני רוצה, ובין רצונותיו המקוריים שבחלקם ולעיתים חלקם הגדול אפילו, שוכנים בלא מודע ומשם משלחים ניצוצות למודע, שמגדיר ומכוון את פעולת כוח הרצון למימושו.
כדיי שרצון יממש את עצמו, נדרש כוח רצון, כלומר, תנועה, הנעה, מוטיבציה, כשהרצון וכוח הרצון נמצאים בשיתוף פעולה, יש אפשרות למימוש הרצון, אלא שגם כאן, מורכבים הדברים.
הרצון הוא תוכן וכוח הרצון הוא המניע מוביל וחותר למימושו של הרצון. כוח הרצון הוא מעין כלי שרת של הרצון, היתקלותם של שני אלו בקונפליקטים פנימיים או חיצוניים, עשויה להוות גירוי אתגר ואנרגיה מניעה שמחזקת אותם ומאתגרת את עוצמתם השואפת למימוש או ההפך, החלשתם והדחקתם.
כוח הרצון, לא אחת, לובש מסכות שתואמות את תוכן הקונפליקט הפנימי או החיצוני, כדיי לממש את הרצון.הוא כביכול מתחזה ללוטש עיניים לרצון שונה מהרצון המקורי, ומכוון את עצמו בצורה שכביכול רחוקה לחלוטין מהרצון המקורי. התוצאה עשויה להיות במובן מסוים נוחה יותר לבעל הרצון על סך כל הקונפליקטים שנתקל בהם, אך לא פחות, היא אינה מספקת, ומובילה לתסכולים החלשה ותחושת חסר תמידית.
בשפה האסטרולוגית, השמש, מסמלת את המגמה הטהורה לביטוי העצמי, מיקומה של השמש במזל בבית וההקשרים שהיא יוצרת עם כוכבים אחרים, מסמלים את מגמת האישיות למימוש. הירח, מיקומו במזל , בבית, וההקשרים שהוא יוצר עם כוכבים אחרים, מסמלים את התכנים המולדים האינסטינקטיביים , בדומה, מרקורי מסמל את החשיבה,ונוס את סגנון שיתוף הפעולה וההתחברות לאחרים, ומרס, מסמל את כוח הרצון , את האנרגיה והמנטאליות בה אדם מניע את עצמו כדיי לממש את רצונו, את רמת המוטיבציה שלו והדרך בה הוא משתמש בה, את הדרך בה הוא מתמודד עם קושי מעצורים תסכולים, כיצד הוא נלחם כועס ולסירוגין, כיצד הוא מתנהל כרוצה . המזל בו הוא נמצא ומיקומו בבית, וההקשרים שהוא יוצר עם כוכבים אחרים, כל אלו מהווים מרכיבי תוכן של ביטוי כוח הרצון שלו.
התכנים אותם מסמלת השמש במפת הלידה, הם התכנים הבסיסיים שמניעים את האדם לבטא את עצמו, אלו, עשויים להתבטא בנוחות ולהוות מאפיין ברור של בעל הדבר,ולא פחות, עשויים להימצא ברקע, ולהיתקל בקושי להביאם לביטוי, אבל תמיד, התכנים אותם מסמלת השמש, יהיו תכנים שישאפו לתפוס מקום מרכזי בביטוי האישי, ובמידה ויתקלו בקושי, יפגמו בתחושת האוטנטיות .
השמש מסמלת תכנים ששואפים להתפתח ולתפוס מקום מרכזי בביטוי ומימוש מהותו של האדם, ומרס, מסמל את הדחף האנרגיות והאופן בה האדם פועל כדיי לחוש ולבטא את האוטנטיות של התכנים אותם מסמלת השמש, ובעיקר, את כוח הרצון והסגנון בו הוא בא לביטוי.
כוח הרצון, (אותו מסמל מרס) בדרך כלל, פעיל ביותר בתחומים בהם קיים חסר שרוצה להתמלא. התכנים אליהם יכוון כוח הרצון, הם אלו, שימלאו את החסר.לא אחת, תכנים אלו, יצרו תחושת סיפוק ומלאות ובאותה מידה יקרה, שתכנים כאלו ואחרים יהוו השתקה של החסר באופן שתחושת החסר תמשיך לבעבע וליצור לחצים שיצרו תחושות של מרירות כאב צער ותסכול. כשזה המצב, כוח הרצון עשוי להיות הרסני בואריאציה כלשהיא ולכוון את עצמו פנימה או החוצה, כלומר, ההרסנות עשויה להיות מופנית אל האדם עצמו או ממנו החוצה אל העולם, אל הסובבים אותו אל החברה או אל כל נושא אחר. תחושת החסר, תעורר את כוח הרצון לפעולה.
תחושת החסר יכולה לתרגם את עצמה בואריאציות שונות, מודעות יותר או פחות. לא אחת, תחושת החסר מתורגמת ומכוונת את הרצון לאפיקים שונים לחלוטין מאשר היא באמת. במקרים אלו, כוח הרצון עשוי לדחוף את האדם לפעול כדיי למלא את החסר במשהו שרחוק מאד מתוכנו הממשי של אותו חסר ותחושת החסר תמשיך לקנן בו מה שעשוי לדחוף אותו להמשיך ולפעול בכיוון השגוי ללא הואיל, ועשוי ליצור בחייו תחושת חוסר סיפוק, פחדים , הגזמה , כפייתיות, ולעיתים דיכאון ועוד. חסר שאינו מצליח להיות מתורגם נכון, הוא מקור לשיבוש תהליכים פיזיים ונפשיים ברמה כזו או אחרת.
האמירה הידועה: " אין דבר העומד בפני הרצון " אכן נכונה, אלא שהיא פועלת בכיוונים שונים, כלומר, כשכוח הרצון מזהה חסר ומגיב עליו בתרגום התוכן הנכון של החסר, ומניע את האדם לפעול כדיי למלאו, הוא יגיע לתחושת סיפוק ונוחות, לא כך, כשאין זיהוי נכון של החסר, כי אז,כוח הרצון יכוון את עצמו להשיג מטרה שאינה תואמת את החסר וככל שיפעל יותר ככה יחוש חוסר סיפוק , וימשיך לפעול כדי לספק את החסר ללא הצלחה.
מעבר לכך, שלל סיבות מניעים ותכנים מפעילים את כוח הרצון במידה כזו או אחרת , בדרכים שונות, ובאנרגיות שונות.
כוכב מרס, מיקומו במפת הלידה, המזל והבית בו הוא מופיע, יראה לנו את צורת הביטוי והתנהלות כוח הרצון, כמו כן הוא ירמז על תחומים בחיי היום יום בהם יביא את עצמו לביטוי בולט.
כדיי לזהות את אורח פעולת כוח הרצון בשיתוף עם קונפליקטים תסכולים, ערוצי תקשורת בין צרכים שאיפות וצורך לממש ולספק מגמות באישיות יש כמובן לבחון את כל מרכיבי המפה.
4 תגובות:
אלן ליאו בספרו "אומנות הסינטזה" אומר בין השאר על מרס ועל הטיפוס המארסיאני:
מרס הוא באמת המלך של החיים והמוות: של החיים הגשמיים - חייתיים אשר נכנעים כאשר החיה שבנו מתה והנשמה של האדם נולדת.
אז, התשוקות מתמעטות ועוברות הלאה, והאדם מאבד את חייו החייתיים למען מציאת חיי נצח אל מותיים.
ההתלהבות הגלוייה שבנו, תהפך בסופו של דבר ל " מיומנות של פעולה " שבה, שימור האנרגיה וההמנעות מבזבוז, בכל מובן שהוא, יהיה הלימוד של כל אותם אלה העוברים דרך תודעת פעולת כוכב מרס.
באופן פילוסופי, מרס מייצג באופן מרשים את התשוקה 'להיות' שהיא הסיבה לבריאה, המדרבנת את כל האבולוציות. אצל האדם הלא מודע הוא יבוא לידי ביטוי בבעיות, צרות, מחלות,תשוקות חזקות, כעסים, אכזריות, עוינות, לוחמנות, רצח ושנאה.
בסופו של התהליך המרסיאני, המתעלה לתודעה הגבוהה, כל התכונות האלה מותמרות לכוח רצון מלכותי שאין להכניעו, העשוי ללא חת,
אשר כל מהותו ותפקידו הם לשרת את האנושות.
ובנוסף,
אלן ליאו כותב בספרו:
מרס הנמצא במצב מוחלש במפתו של אדם, מביא עימו התנהגויות של פחדנות ומורך לב, העשויות להביא לנטיות לפשעים.
טבע אכזרי וברוטאלי הוא לעיתים קרובות תוצאה של טבע מלחמתי מוחלש וללא שליטה. האדם הוא פחדן, הוא מפחד ומכאן שהוא מטפל בסוגיות חייו הפעלתניות, בצורה לא מאוזנת ובריאה.
@@@@@@@@@@@@
אחת מן הצורות של החלשת מרס במפה היא כל מגעיו המאתגרים עם שבתאי, העשויים להביא את האדם להתמודד עם כוח רצון מאופק אולי אף חנוק {תלוי במפה} וכמובן תיסכולים שבאים כתוצאה מכך וזעם אגור הרוצה להתפרץ.
האם אפשר לראות זאת כחיה פראית הנמצאת בכלוב? האם בכל היבט מאתגר בין שבתאי למרס {0, 90, 180 } חבויים נטיות לפשעים, או טבע אכזרי אותנטי?
כמובן שצריך להתבונן במפה במלואה כדי להסיק מסקנות כגון אלה, ואולם בכל זאת.
מה דעתך?
האם תוכלי להרחיב קצת בעניין זה?
בוקר טוב אייל!
כתמיד וכמעריצה ותיקה של אלן ליאו, תמיד מעניין ומעשיר לקרוא את דבריו .
ובאשר לשאלתך על מרס בהיבטים לשבתאי, ההיבט היותר "בעייתי" הוא היבט של 90, זה היבט שמרמז על מתח שנוצר ועשוי להתבטא בתסכול שנובע מסיבות רבות ושונות (תלוי במבנה המפה ומיקומם של שאר הכוכבים שבה) אפשר גם לדייק יותר ולומר שיש באדם נטייה גנטית להתנהל ולפעול תוך כדיי תסכול ולעיתים מתוך התסכול לפעול בנוקשות ובוטות.לעיתים זה יכול לסמן מעצורים ופחדים ונטייה להרסנות, אלא שכאן, זה מאד תלוי באיזה מזלות ומיקומם השניים נמצאים.לעיתים זה עשוי להתבטא בסוג של שיתוק וותרנות מוגזמת.
הכי נכון לומר שבהיבט כזה, יש להניח שהאדם מתנהל בפעילות חייו בצורה לא מאוזנת. היבט של 180 זה ספור שונה, כאן, יש מרחב שמאפשר לפרק ולעבוד עם המתח שנוצר בין שני הכוכבים, שאולי דורש התנסות תוך כדיי התבגרות ותהליכי התפתחות אבל יכול להביא למיתון המתח ופיתוח שליטה והכוונה של כוח הרצון.ושוב, צמידות , לרוב, מצב שמסמן יכולת מעולה לכוון את כוח הרצון למטרות הרצויות, בגרות ובשלות ואיפוק מאוזן, שייתכן שבחייו הצעירים יאט את התגובות והפעילות, אבל יעניק לאדם יכולת מעולה לשליטה עצמית ויכולת לכוון את פעילותו למטרות הרצויות לו בצורה מוגדרת ומדוייקת כשהוא ער לסביבתו אבל לא פחות לרצונותיו שלו.
מעבר לכך, אם אני מסתכלת על הקולקטיב האנושי,ולוקחת את המשפט של אלן ליאו שאומר: " טבע אכזרי וברוטאלי הוא לעיתים קרובות תוצאה של טבע מלחמתי מוחלש וללא שליטה. האדם הוא פחדן, הוא מפחד ומכאן שהוא מטפל בסוגיות חייו הפעלתניות, בצורה לא מאוזנת ובריאה." הרי שללא כל בעיה הייתי מייחסת דברים אלו לצורת הפעילות האנושית הקולקטיבית בכללותה..... כניראה, שהאנושות כולה נבראה באוירת מרס 90 לשבתאי...
נו טוב....
קראתי, השכלתי
תודה
דיתי
הוסף רשומת תגובה