יום רביעי, 3 בפברואר 2010

שבתאי-פלוטו ב-90 מעלות במעבר ~


המצב של שבתאי – פלוטו בהיבט של תשעים מעלות, מייצר אנרגיה מתוחה שכל מגע איתה עשוי לגרום לתופעה של פירוק מתח שיכול להתבטא בצורה מינורית ושגרתית, או בצורה בולטת וקיצונית יותר.

המתח הזה נמצא , ומעורר את מה שבא איתו במגע להגיב. באופן מאד כללי, אפשר לתאר זאת, כמצב, בו מחליטים לשפץ את הבית וכבר בתחילת העבודה, מתחילים להתגלות הסדקים בקירות, מערכות המים והחשמל יוצרות פיצוצים שיטפונות קצרים חשמליים חלקי קיר מתמוטטים, ומתברר, שיש להרוס חלקים נכבדים ולבנות אותם מחדש כדיי שיהיה אפשרי לגור בבית הזה.

המטאפורה הזו יכולה להתאים לאין ספור הקשרים בחיים.

המתח שנוצר מורכב מנוכחותם של שבתאי – פלוטו בהיבט של מתח, האחד מבקש לתקן לארגן ולסדר והשני מתעקש על הריסה והתחדשות, ומתוך המתח הזה, עולות על פני השטח תופעות כאלו ואחרות גם בתחום הקולקטיבי – עולמי וגם בתחום האישי, במיוחד אצל מי שבמפה שלו נוצרים הקשרים בין הכוכבים שבמפה ובין שבתאי – פלוטו במעבר. מה גם, שפלוטו, נמצא במזל גדי כאשר שבתאי הוא שליטו של מזל גדי, כלומר, יש כאן חתימה נוספת ודגש על פעולתו של המעבר הזה.

אלו שמעבר זה נוגע במפה האישית שלהם, יחושו בתחום כלשהוא, שמהפכה גדולה יותר או פחות מתרחשת בחייהם, בהקשר כזה או אחר.

זה יכול להיות קשור לכל תחום שהוא בחיים, עבודה, לימודים, זוגיות, מקום מגורים, קשרים אישיים, דעות גישות תפיסות אמונות, יחסי משפחה, ענייני כספים ועוד, הכול תלוי במפה האישית ובמיקום בו המעבר מתיישב.

מה שמצטייר מההיבט הזה בין שבתאי לפלוטו, היא תמונת מצב שבה דברים מתרחשים בעוצמה, ומעלים על פני השטח נושאים שתוכנם אינו תקין במובן כזה או אחר, ונוצרים מצבי קצה בהם מופיע אילוץ כל שהוא של עמידה פנים מול פנים עם אי התקינות המסוימת.

מאחר, ופלוטו שותף מלא לעניין, עשויים לעלות על פני השטח כל מיני "שדים" שהיו טמונים עמוק במרתף ורחשו בשקט את השפעתם , בין אם זה במרתף הבית הממשי, ואז יתגלו פגמים ביסודותיו, ובין אם זה בבית הפנימי הלא מודע לשם "נזרקו" תכנים שהודחקו. סודות מסוגים שונים עשויים להתגלות במלוא עוצמתם ועוצמת חשיבותם, שרשרת של שקרים העלמות מסוגים שונים של פרטים משמעותיים.

שבתאי "מתעקש" לשמור על היש כפי שהוא מתנהל, כן לשדרג ולשפר, אבל על פי חוקיות מאורגנת מחושבת ומתוכננת, ופלוטו "מתעקש" לנקות להרוס ולחסל את מה שלא תקין כדי ליצור משהו חדש, והמתח בין שתי המגמות המנוגדות האלו, מייצר תהליכי מתח מצטבר שחייב למצוא מוצא כלשהו.

מאחר ושבתאי נמצא כרגע בתהליך של נסיגה, הוא מסמל תהליכי בדיקה ובקרה של נושאים שמשהו השתבש בסדר המאורגן והמקובל שלהם, בין אם אלו נושאים מעשיים ותכליתיים ובין אם אלו נושאים שעוסקים בערכים ומושגים של ראוי או לא, מתואם או לא,מה צודק ומה לא, מה הגון ומה לא, בעוד זה מתרחש, פלוטו מסמל אנרגיה רבת עוצמה של חיסול חשבונות, הרס וסיום של כל אלו.

במובנים רבים מתרחשת כרגע דרמה בעלת משמעות עמוקה ורצינית ואפילו גורלית במימדי משמעותה בעולם בכלל ובתחום הפרטי של אלו שהמעבר הזה נוגע במפת הלידה שלהם, בפרט.

זו אנרגיה רווית מתח שתוצאותיה תהיינה בעלות חשיבות בהקשר כזה או אחר, אצל האדם הפרטי, היא עשויה להתרחש בנבכי עולמו הפרטי ולהתבטא בתחושת לחץ ומתח ולעיתים תחושה של כלו כל הקיצין, דרך ללא מוצא, ייאוש שמעמיד את האדם בצורך להגיב ולפעול כדיי לפתור את מה שניצב בפניו. זה עשוי להתבטא באירועים שונים שמעמידים את האדם בדילמה שדורשת פתרון, במצבים שמאלצים אותו לעשות מעשה, להגיב לבחור לסגור מעגלים לא פתורים בחייו,לנקות את המרתף, להתמודד עם השדים ולהתנקות מהם. החיים אחרי לא יהיו יותר אילו שהיו לפני.

3 תגובות:

איילסרי אמר/ה...

אז ככה,
הכתבה הזו שפורסמה ב - ynet
ממחישה דוגמא נפלאה לעבודה של פלוטו במעבר בגדי, שבתאי במעבר ב - 90 לפלוטו במעבר, מביא עימו את הצורך להעלות את הדברים לתודעה הקולקטיבית הערה ולהתמודד איתם אחת ולתמיד.
והפעם פלוטו משחק במגרש של אושיות הממסד הדתי.

הכרזת העצמאות החרדית

מהפך כביר עובר על החברה החרדית: האינדיבידואל "הרים ראש" והחל לחשוב בכוחות עצמו. התוצאה היא חשדנות כלפי העסקנים, ופסיקות שיוצרות "מיינסטרים הלכתי" חדש. כן, הקונפורמיות עדיין שולטת, אבל החומה נסדקה

כתב : אליעזר היון
פורסם: 02.02.10, 16:35

אם מישהו היה זקוק להוכחה כי אין חברה יותר הטרוגנית ומורכבת מן החברה הדתית והחרדית, באו אירועי הימים והחודשים האחרונים והבהירו כי אכן מתפתחת לה תופעה סוציו–אנתרופולוגית חדשה המטלטלת את הציבור החרדי לגווניו.

עד לא מכבר הייתה מחלוקת הקהילה החרדית לדיכוטומיה ברורה וקלה: הציבור הליטאי הקר, האנליטי והאליטיסטי, ולעומתו הגוש החסידי, ששונותו מן הגוש הליטאי היתה מובהקת וקוטבית. משום כך אופיינו היחסים ביניהם בדיאלקטיקה תקופתית: שלום קר, או מלחמה מונומנטלית. לצדם היה המחנה הספרדי-חרדי, שמלבד עצמאות פוליטית פרלמנטרית, נתון היה תמיד תחת חסותה של האחות הליטאית הבכירה, שידעה לדכא או להעניש במהירות ובאכזריות כל גילוי של מרד וחריגה מן הקו ההלכתי או ההשקפתי הנוקשה.

אלא שבשנים האחרונות, מתחולל מהפך כביר, החבוי עדיין מעיניים בלתי מיומנות, אך שווה מחקר סוציולוגי אקדמי מן המעלה הראשונה: הפרט האינדיבידואלי, החל "להרים ראש" ולהתחיל לנסות לחשוב בכוחות עצמו, גם אם המשמעות לכך היתה התעלמות מן הכותרת הראשית של "יתד נאמן". הצעיר החרדי, החל למאוס בעסקוּנה הדומיננטית שבחצרות המנהיגים ולפקפק בהוראות ובדרישות המוצגות ביומונים השונים. האתרים החרדיים החלו לפרסם הוכחות מתועדות, המעלות שאלות ותהיות קשות על חלק מן הנושאים הבוערים, ומדד האמון החל לצבור תאוצה שלילית עד שגם מאבקים "צודקים" אובייקטיבית החלו להיתקל בחשדנות ובציניות טבעית.

דוגמאות לא חסרות: הסכסוך המתוקשר בפוניבז' שכבר מזמן חרג מן הקווים המשפטיים הצרים הפך למלחמת עולם מתועדת שסחפה אליה את הציבור כולו, כשלכל פרט כמעט יש עמדה משלו, ומלים קשות על הצד היריב. המאבק באינטרנט, בדמות המכתבים הרדיקליים נגד אתרי האינטרנט "החרדיים" שלא מנעה מן החרדי הפרטי לתהות מדוע שכחו "לוחמי הקודש" לצרף את חתימתו של הרב עובדיה יוסף. מלחמת ה"וועדה למען השבת" בשפע שוק, שגררה תגובות נזעמות - כמעט אלימות - כשהתברר שגם רשת "יש" המתחרה, שבבעלות איש העסקים נוחי דנקנר מחזיקה בבעלותה עסקים הפועלים בשבת כמו ישראייר, סלקום, יוניטל, וחוגלה קימברלי. גם היציאה המאסיבית של החרדים לשוק העבודה, והלימודים האינטנסיביים באוניברסיטאות ובמכללות דתיות ובלתי דתיות, תרמו את חלקם.

מלחמת עולם חרדית
התסיסה הזו, שהחלה בקול דממה דקה ברמת האינדיבידואל, מתפשטת אט-אט ומקבלת מטמורפוזה ציבורית. ש"ס המזרחית, עד לא מכבר קבוצה חרדית שקיומה הלגיטימי כתנועה חרדית עצמאית היה מוטל היה בספק גם בעיני עצמה, הדהימה את כולם כשפתחה במלחמת עולם אל מול מה שנראה היה בעיניהם זלזול של חבר הכנסת גפני במנהיגם, הרב עובדיה יוסף. במאבק הזה היא מצאה את עצמה עושה שימוש סמנטי משעשע במונחים ליטאיים קלאסיים, כמו "עפרא לפומיה", "שאט נפש", ו"תועבה".

גם עצמאותו ההלכתית של הרב עמאר, הרב הראשי ואיש אמונו של הרב עובדיה יוסף, מפעימה בכל פעם מחדש. הנה, אך אתמול, פורסם כאן ב ynet כי הראשל"צ קיבל החלטה לפיה מדיניות ביטול הגיורים באופן גורף - בה תומך הזרם הליטאי - הגיעה אל קיצה. ההצהרה, שבאוזניים חילוניות נתפסת

כטריוויאלית לגמרי, הינה ארוע מכונן של אלטרנטיבה חרדית עצמאית שאינה כפופה לזרם הליטאי, ה"מיינסטרים", עד לא מכבר. ההיגד התקיף של הרב הראשי, המצטרף לפסקים רפורמיסטיים קודמים שלו, הזוכים לגיבוי מלא של הרב עובדיה, הוא בעצם יצירה של "מיינסטרים" חדש, כזה שלא חושש לתקוף, אם הוא חש שקוראים עליו תיגר.

עם זאת, צריך לסייג ולזכור שתהליכים חברתיים, מעצם טבעם, פועלים כתוכנית מודולרית שהשלמתה - בטח במקרה הזה - אורכת זמן רב. הפרט החרדי, למרות "הרמת הראש" המנטלית עדיין שבוי אופרטיבית בנורמות ובמוסכמות החברתיות של קבוצות מיעוט חזקות בעלות יכולת הטלת סנקציות שליליות. הקונפורמיות החרדית המפורסמת שולטת עדיין ברחוב החרדי והחשש בכניסה לחנות כמו "שפע שוק" או הבעת עמדה ב"אתר אינטרנט חרדי" תחת שם מלא - עדיין קיים. החומה בכל אופן כבר החלה להיסדק.

לויה רון אמר/ה...

נכון לגמרי. ואני שמחה לראות את התובנות האסטרולוגיות בהקשרים השונים וההשלכות שיש להם לגבי מה שמתרחש במציאות.

ממליצה לקרוא שוב מאמר על פלוטו בגדי :

http://astrologyandmor.blogspot.com/2009/07/blog-post_28.html
ותודה עם חיוך לאייל!
לויה.

לויה רון אמר/ה...

שם המאמר המומלץ: פלוטו בגדי,דעות קדומות, חוק סדר ארגון וניהול ~

פורסם בחודש יולי 2009

ל.

תוויות